Critical Pedagogy and Critical Interculturality
Democratic Education and Empowerment through Diversity at School
DOI:
https://doi.org/10.11576/pflb-5135Schlagworte:
critical pedagogy, critical interculturality, diversity, empowerment, democratic valuesAbstract
Diversity in the classroom among students or regarding knowledge is often perceived as being a source of conflicts and tensions. However, diverse knowledge and experiences should be addressed at school as being part of a process of empowerment and as supporting democratic values at school, both among students and teachers. Critical pedagogy and critical interculturality try to provide theoretical tools for this purpose.
Downloads
Veröffentlicht
Zitationsvorschlag
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2022 Itxaso García Chapinal
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International.
Diese Lizenz gilt nur für das Originalmaterial. Alle gekennzeichneten Fremdinhalte (z.B. Abbildungen, Fotos, Tabellen, Zitate etc.) sind von der CC-Lizenz ausgenommen. Für deren Wiederverwendung ist es ggf. erforderlich, weitere Nutzungsgenehmigungen beim jeweiligen Rechteinhaber einzuholen.